Tryksager har været det klassiske medie til kommunikation og markedsføring i århundreder. Men selv om hovedparten af alt markedsføring og kommunikation i dag foregår på internettet, er tryksagen på ingen måde uddø.
Den lever i bedste velgående. For tryksager kan noget, som det digitale medie ikke kan. Det er fysisk tilstede, og kan ikke slukkes. Forstået på den måde, at når du giver en kunde en flyer, en brochure, et visitkort eller anden form for trykt materiale, kan han eller hun se dit budskab hele tiden. De skal ikke først åbne computeren, iPad’en eller mobiltelefonen og gå ind på en hjemmeside.
Tryksager er mere nærværende – og eksklusivt
Det gør tryksager meget mere nærværende for modtageren. Så har du f.eks. afleveret et tilbud med en brochure, ligger det fremme på beslutningstagerens skrivebord eller i bunken over sager hele tiden – og minder vedkommen om dig, din forretning og den beslutning, der skal tages.
Tilsvarende virker en tryksag mere eksklusivt i dag. Den effekt ses nok bedst inden for bogbranchen. Her er der ikke den samme eksklusivitet ved en e-bog, som der er ved en trykt bog. En trykt bog får du fysisk i hånden, mens e-bogen blot fortaber sig blandt de andre elektroniske dokumenter.
E-bogens værdi er blevet yderligere devalueret af, at du kan få gratis e-bøger om snart sagt hvilket som helst emne, bare du tilmelder dig den rigtige e-mailmarketingliste. Tæl selv en gang efter, hvor mange gratis e-bøger du har liggende på din computer, som du aldrig har læst. Hvor stor var deres værdi for dig?
Skal du skille dig ud fra mængden, skal du give dine kunder eller kundeemner en trykt bog i stedet. Det er noget, de vil huske – og nøjagtig den samme effekt får du ud af at trykke dine brochurer, kataloger og andre reklamematerialer.
Alt fra visitkort-, brochure- og flyer-design og til papirlinjer
Skal du have designet din tryksag, så du opnår den helt rigtige effekt, er det vigtigt, at du finder et grafisk bureau, der har erfaring med design af tryksag. For tryksagen har langt flere designparametre end webdesign og digitale medier.
Det gælder især selve finishen af tryksagen. Her kan det rigtige papirvalg og bruge af partiellakering give nogle visuelle effekter, du ikke kan genskabe på en skærm. Mikser du f.eks. en opsigtsvækkende tilskæring og vælger en tyk papirkvalitet, får du en utrolig eksklusiv og behagelig tryksag at røre ved, der emmer af kvalitet og stil.
Vi kan også levere tryksager i de helt store formater. Alt lige fra roll-ups til messer over Abribus busreklamer og til indpakning af stilladser eller andre former for store outdoor-reklamer kan vi klare både design og produktion af.
Så skal du bruge en flot og eksklusiv tryksag, der kan give dit firma, brand eller produkt størst mulig opmærksomhed, er det Wendelbo Grafisk, du skal have fat i. Bare udfyld kontaktformularen her på siden, skriv en mail til os på info@wendelbografisk.dk, eller ring på 26 11 08 72. Så guider vi dig til den helt rigtige tryksagsløsning!