Alle som har spillet et af de populære logospil, som enten brætspil eller app, ved hvor lille et udsnit af et logo, du behøver, for at du kan gætte brandet bag. Nogle gange behøver du ikke engang se logoet. Du kan nøjes med at få oplyst farven, formen eller andre karakteristiske designmæssige detaljer. Så ved du, hvilket logo og dermed brand eller firma, der er tale om.
Et godt logo-design kræver grundigt indblik i dit firma
Derfor kræver godt logodesign, at du få valgt et designbureau, der evner at sætte sig grundigt ind i selve sjælen af dit firma eller brand. Det kræver både menneskelig og forretningsmæssig forståelse, grundighed og masser af grafisk ekspertise.
For med det rigtige design af dit logo, kommer kunderne på det nærmeste til at kunne føle dit firma eller brand, bare de ser logoet. Det bliver det, der skaber den største genkendelighed, og det som kunderne forholder sig og relaterer til, uanset hvor de ser logoet.
Tydelighed, skalerbarhed og responsivt logo-design
Det stiller ekstra krav til logoets tydelighed og skalerbarhed. For logoet skal have samme tydelighed, uanset hvilken størrelse det skal bruges i. Det skal gerne give den samme følelse og signalere de samme værdier, uanset om det ses i toppen af jeres hjemmeside på en mobiltelefon eller i stor størrelse i forbindelse med et skiltedesign.
Netop til brug på internettet arbejder vi med det, vi kalder for responsivt logo-design. Det sikrer samme synlighed og genkendelighed, ligegyldigt hvilken platform folk læser jeres hjemmeside på.
Vi er stærke på ideudviklingen
Derfor er selve ideudviklingen ekstra vigtig, når vi skal designe nye logoer. Her gør vi ekstra meget ud af sparringen med kunden. Derved får indsamlet alle de indspark, vi har brug for. I processen lærer vi både firmaet, dets produkter og ydelser, samt de folk der står bag firmaet, nærmere at kende.
Det er alt sammen med til at klæde os på til at skabe en logo-design, der klart signalerer og emmer langt væk af, hvad det er for værdier, dit firma eller brand skal være kendt for. Kort sagt det, der ender med at give logoet den stærke signalværdi, som godt designede logoer har.
Vi går altid til opgaven med åbent sind og helt blankt papir. Vi arbejder ikke efter faste retningslinjer, men lytter og føler os til, hvad det er for grafiske virkemidler, vi skal bruge. Vi anvender heller ingen foruddefinerede skabeloner, der bare lige skal rettes lidt til. Gjorde vi det, ville dit nye logo ende med at blive noget, der mindede om alle de andre logoer, vi har designet.
Logo-design til en fair pris
Vælger du Wendelbo Grafisk til jeres logo-design, får du en samarbejdspartner, der har designet logoer til masser af firmaer og brands – og som oftest ender med at blive en fast grafisk samarbejdspartner.
Så skal dit logo skille sig ud i mængden, er første skridt at udfylde kontaktformularen her på siden, ringe på tlf.: 26 11 08 72 eller sende en mail til info@wendelbografisk.dk. Så tager vi en snak, og får udarbejdet et uforpligtende tilbud på logo-design til en absolut fair pris.