POS-materiale til placering af varer eller reklamematerialer ved kassen er en af de ældste markedsføringsmetoder, der findes inden for detailbranchen. Effekten er stadig den samme, hvis ikke bedre. For oftest minder POS-materialet os om produkter, vi måske allerede har set på internettet eller i tv-reklamer. Det samspil øger effekten yderligere, og hos Wendelbo Grafisk er vi eksperter i at designe effektivt POS-materiale, der dur. Book os i dag!

Har du en butik? Eller sælges jeres produkter gennem forhandlere med en butik? Så er det en god ide at investere i såkaldte POS-materialer, der kan promovere eller gøre det muligt at have produktet stående lige ved kassen. For nyere undersøgelser fra CBS viser, at 85 % af alle købsbeslutninger fortsat først træffes, når kunden står i butikken.

Hvad er POS-materialer?

POS-materialer? Hvad er det? Som vi allerede har været inde på, er en god POS-materiale definition, enten trykte reklamematerialer eller fysiske displays, der gør det muligt enten at placere det fysiske produkt eller reklamere for det ved kassen – også kaldet Point Of Sale på engelsk.

Det er en meget effektiv måde at gøre kunderne i butikken opmærksomme på produktet, netop som de er ved at færdiggøre deres indkøb. En simpel lille reklame her kan minde kunden om et produkt, som de måske har læst om på internettet eller set i reklamer. Tilsvarende gør et display med produktet det nemt lige at tage det med, når de alligevel er ved at købe noget andet.

I begge tilfælde øger det chancen for et mersalg, uden at ekspedienten skal huske på at promovere produktet.

Ring til os i dag, eller skriv en mail - så ringer vi dig op!

Telefon: +45 26 11 08 72
E-mail:  info@www.wendelbografisk.dk

POS-materialer for dyrere produkter eller tjenester

Du kan også anvende POS-materialer for dyrere produkter og tjenester. Her skal der oftest bruges ekstra overtalelsesevne over for kunderne. Så her vil en brochure eller andre former for informationsmaterialer oftest være velegnede.

Enten kunden kan tage dem af sig selv, eller ekspedienten kan give materialet til kunden, hvis denne ikke har held til at lukke salget. Derved kan POS-materialet anvendes som en slags ”fod i døren” hos kunden. Denne kan så gå hjem og læse mere om produktet, og samtidig blive mindet om hvor det var, de havde det til salg.

Vi skaber POS-materialer, der dur!

Hos Wendelbo Grafisk har vi stor erfaring med alle former for POS-materialer til både billige og dyre produkter. Vi kan tage hånd om hele processen fra ide til færdig produktion – ligesom vi kan levere de nødvendige delelementer til dit POS-materiale, f.eks. layoutarbejde, illustrationer og logoer.

Står vi for designet af dine POS-materialer, sørger vi for, at designet følger dit firmas grafiske retningslinjer. Derved øges genkendeligheden af firmaet eller brandet, ligesom genkendeligheden med eventuelle reklamer og marketingmaterialer for produktet sikres.

Det øger chancerne gevaldigt for, at kunden kommer i tanke om enten jer eller reklamerne for jeres produkt, og slår til, når han eller hun nu alligevel er i en butik, der forhandler produktet.

Vi samler på langvarige kunderelationer

Hos Wendelbo Grafisk har vi rigtig mange kunder, som har brugt os i mange år, og fortsat bliver ved med at komme tilbage med nye opgaver. Så hvorfor ikke lade jeres POS-materialer blive den første opgave, vi løser for jer?

Brug kontaktformularen her på siden, skriv til info@www.wendelbografisk.dk eller giv os et ring på 26 11 08 72. Så udarbejder vi dig et helt uforpligtende tilbud på produktion af dine POS-materialer til din næste markedsføringskampagne hos dine forhandlere.